CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Followers

About Me

My photo
*Nadirah Aziz~ *17 September is my birthday~ *Still studying. Yet to be a nurse~ *Im NOT single, yet available~ * A BIG BIG fan of Harimau Malaya! * And I love roses toooooo! * Plus+ A shoe lover! oh~ * A Simple, yet easy going person. * Maybe a bit emotional,so DONT mess up with Me! * Haha. Chill-lah!!! ^^,

Tuesday 2 August 2011

KISAH 1 Ramadhan, 2 Kesedihan, dan 3 Peristiwa ::

Alhamdulillah
SYUKUR
Selesai sudah berpuasa untuk hari pertama pada ramadhan 1432H

Tidak banyak yang berbeza.
Masih kekal bersahur bersama keluarga, tanpa ayah bersama
Almaklum ayah bertugas pula di Johor Bahru.
Jaga NKRA.
Pagi-pagi pukul 4 dah terdengar mama kejutkan, kena tolong puan mama masak..
Puan mama arini masak asam pedas, layankan ajer...
Celik mata, tolong panaskan lauk lemak pisang, dan juga goreng tempe..
Plus, air teh 0 nipis.
Simple, dah siap.

Geli hati sangat pagi tadi,
Mengejut adik-adik bangun sahur
Masing-masing terlepek kat meja, mata tutup.
Haha tak biasa bangun pagi gamaknya.

Well, kerja tetap kerja walaupun puasa,
Harini first time berbuka dengan member di pizza.
Kelam kabut, macam biasa.
Siapa nak berbuka, siapa nak solat, dan jugak nak mengejar customer yg mostly chinese.
Al-maklum, Melayu sume prefer buka kat rumah kot 1st day ni.
Takpe, itu bisa diurus!

Sedih jugak-lah  sebab harini Ira tak dapat berbuka dengan family.
Kerja dari pukul 5pm sampai 11pm.
Esok pun sama. =(
Huwaa...dah 2 malam terlepas terawih bjemaah. lagi sedih =((

Dalam duk seronok menjadi DOORPERSON,
Tadi ada cerita best taw kat tempat kerja Ira.
Meh dekat sikit nak cerita.
(pssssttt....takbleh cakap kuat-kuat, bahaya!)

Vrooom vroooom, stretttttt (bunyik enjin motor berenti)
Ira pun toleh.
Tengok-tengok Akak liza da,..
Dgan perut memboyotnya (mengandung dah 7 bulan)
Ira bukakan beliau pintu, mudah dia melangkah.
Pelik aku, apesal dia datang, padahal dia off arini.
Rupanya datang nak tengok roaster.
"WOKIES! bior-lah dia". Bisik aku dalam hati.

Pandang punya pandang, perati punya perati.
Dah memang itu kerja aku sebagai doorperson.
Greet and wish orang yg datang kat kedai aku.
Sampai ada mat saleh datang pun aku layan gak.
Padahal speaking terabor macam HARAMM!!

Kak liza nak balik dah time tu,
Atas motor, da start enjin motor wave dia tu.
No plat johor, motor colour merah.
Aku perati lagi.
Eh, dia menjuih bibir kat aku.
Apedia lah agaknya akak ni nak!
Rupanya tu ha....

Aku pandang lagi. nampak ada benda kat atas jalan, betol2 depan pintu tempat aku kerja, area parking lot.
Member aku si cashier R pergi tengok.
Korang taw ape benda??
CHECK RM 4000+ wokkk!!
Pergh.




Meleleh jap air liur kak liza, sambil jerit, "woi, bak meh, rugi aku tak amik"
HAHA aku gelak je.
Takde maknenya kak, sok tuan dia trace check tu, maw kena penjara lak kang.
TAK PASAL-PASAL penjara dalam lokap.
Dengan ketulusan yang ada, kami pun menge-call lah nombor yg ada kat situ.

Guess what??
Kat situ takde no telepon pun!
Nasib baik ada invitation card kahwen yang depan tulisan cina, haram takde sorang pun paham!
HAHA
Hentam jelah, janji call.
Call no orang yg kawen dalam kad tu.
Mana lah taw kot-kot kawan dia ke.
Tak sampai hati lak kitorang  nak wat duno je.
Yelah, RM 4000.
Kalau korang kan, berada dalam situasi Ira,
korang jumpa cek RM 4000 macam tu, ape yang korang nak buat???
Cu cite....
Plus, skang cek tu ada dengan Ira sekarang...
Erk!

Ira bisik-bisik: Ada-ada jer peristiwa yang tak diduga...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...